Znam da svi znate da je giht bolest
pa me zanima, jel imate kakve tajne kako se što brže oporaviti kada isti napadne?

Ovaj tekst koji sam našla je dosta opširan i čini se kao dobar
tj kao da je dobro pokrio temu, pa evo nekih dijelova, a ostatak imate na https://www.brzadijeta.com/dijeta-za...stvo-jelovnik/

Dijetalni dio tretmana, kao što smo već rekli, odnosi se na redukciju unosa namirnica naročito bogatih purinom, kao i namirnica koje dodatno pomažu stvaranju mokraćne kiseline. Predstavićemo vam osnovne smjernice u formiranju dijetalne ishrane za oboljele od gihta, zajedno sa dozvoljenim i zabranjenim namirnicama.

Prvo i osnovno pravilo je regulacija tjelesne težine. Kod većine oboljlih od gihta tjelesna težina je veća od normalne, i neophodno je dijetalni jelovnik prilagoditi cilju postepenog nestajanja viška kilograma. Sam višak kilograma vrši dodatni pritisak na sve zglobove u tijelu.
Onako kako ne smijete dozvoliti prejedanje, isto tako ne smijete osjetiti ni gladovanje. Dijetalni jelovnik mora odgovarati pravilima o unosu masnoća i namirnica naročito bogatih purinom, ali ne smije biti previše kalorijski restriktivan. Najbolji način da izbjegnete gladovanje je uvođenje međuobroka u dnevni plan ishrane, a razlog zbog kojeg osjećaj gladi čini više štete nego koristi, je razgradnja tjelesnih proteina, koja se javlja kod restriktivne ishrane. Razgradnjom tjelesnih proteina, koncentracija mokraćne kiseline u krvi se ponovo povećava.
Formirajte jelovnik od namirnica sa niskom koncentracijom purina i namirnica bez purina. Ovakav način ishrane će dodatno doprinijeti smanjenju nivoa mokraćne kiseline u krvi.

U slučaju akutnog napada gihta, dozvoljena je samo konzumacija hrane bez, ili sa neznatnom količinom purina.

Da biste se lakše orijentisali u izboru namirnica, podijelićemo ih u 4 grupe:

I grupa (namirnice koje imaju 150-1000mg purina u 100g). Ove namirnice smatraju se naročito bogatim izvorima purina, i većina dijetalnih jelovnika za giht ih izbacuje iz upotrebe, potpuno. Tu spadaju iznutrice (jetra, bubrezi, mozak…), mesne prerađevine (paštete, naresci, salame, hrenovke), industrijski suhomesnati proizvodi, konzervirana riba (sardina), sojino mlijeko, kafa (u većim količinama)…
II grupa (namirnice koje imaju 75-150mg purina u 100g). U ovu grupu spadaju namirnice koje su zastupljene u ishrani, ali na njihovu količinu i učestalost treba obratiti pažnju. Ne preporučuje ih se jesti češće od 2-3 izolovana obroka sedmično. To su svinjetina, govedina, janjetina, meso peradi osim piletine, divljač, domaća slanina i kobasice, supe sa mesom, školjke, jezik, paradajz i supa od paradajza.
III grupa (namirnice koje sadrže 75mg, ili manje purina u 100g). Treća grupa sadrži namirnice koje se aktivnije koriste u dijetalnoj ishrani za giht, dok namirnice iz druge grupe koristite samo kad cjelokupan tretman počne davati pozitivne rezultate. Ovde spadaju ovčetina, piletina (bez kožice), šunka, tunjevina, rakovi, pasulj i grašak (ne više od dva puta sedmično), karfiol, špinat, šparoge, blitva, gljive i pšenični hljeb. Kupovna peciva se ne preporučuju, bar ne za čestu upotrebu, jer zadrže zaslađivače od visokofruktoznog sirupa.
IV grupa (namirnice koje sadrže neznatnu količinu purina). Ova grupa namirnica je osnova dijetalnog jelovnika i treba biti najviše zastupljena u ishrani. Grupa je dovoljno obilna da ni ove namirnice pojedinačno ne koristite prečesto, nego ih uvrstite u jelovnik tako da ga popunite različitošću dozvoljenih namirnica. Na raspolaganju su vam voćni sokovi i voće, povrće poput zelene salate, prokulice, korabice, mrkva, krastavci, krompir, zelje, mahune rotkvica, domaće pecivo i hljeb, integralna peciva (oprez sa pecivima, ipak je cilj dijete izgubiti i neželjene kilograme), dvopek, riža, integralne tjestenine, pšenična krupica, mlijeko, jaja (1-3 sedmično), sir (niskomasni), hladno cijeđena ulja, orašasti plodovi, čaj i kakao, kao i kafa, ali pazite i sa kofeinom. Tijesta i peciva koje ćete jesti ne bi trebala imati kvasca u sebi, pa kad ih pravite ili kupujete, obratite pažnju i na to. Đumbir, cimet i ruzmarin imaju antiupalna dejstva i poželjni su kao biljni začini u ishrani.