Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

Brokula

Američki Nacionalni institut za tumore brokulu stavlja na prvo mjesto popisa hrane koja štiti od raka, i to s dobrim razlozima. Prvi od njih je sulforafan, kemikalija koju prirodno nalazimo u brokuli i drugim povrćima iz reda krstašica – kelju, kupusu, cvjetači, kineskom kupusu, prokulici i lišću gorušice ili repe.

Sulforafan potiče tijelo na proizvodnju tvari nazvanih dctoksifikacijski enzimi 2. faze. Ti enzimi uništavaju karcinogene (tvari koje uzrokuju rak) i slobodne radikale prije negoli uspiju napasti zdrave stanice.

Drugi razlog je što su krstašice prepune indol-3-karbinola (I3C), fitokemikalije koja dokazano sprječava rast tumorskih stanica u grudima koje reagiraju na estrogen. Zapravo, znanstvenici upravo ispituju mogućnost korištenja I3C u tabletama protiv raka dojke.

◊ Dokaz. Nakon što su istraživači nekoliko dana štakorima davali obilne porcije brokula, a zatim ih izložili snažnom kemijskom spoju koji izaziva rak dojke, pokazalo se da je vjerojatnost nastanka raka bila dvostruko manja kod štakora koji su jeli brokulu od onih koji su jeli običnu hranu.
Usto, oni kojii su jeli brokulu i dobili rak, na kraju su imali manji broj sitnijih tumora.

◊ Kako je najbolje iskoristiti. Bez obzira kako ih pripremali, krstašice su zdrave. No, želite li vrlo brzo pojačati tjelesne obrambene sustave, spustite se malo niže po obiteljskom stablu te porodice do prokulice.

Znanstvenici na Sveučilištu Johns Hopkins utvrdili su da njihovi nježni izdanci mogu sadržavati do 20 puta više sulforafana od zrelog ploda. Drugim riječima, gram izdanaka prokulice nudi jednaku zaštitu kao 700 grama kuhane prokulice. Prokulicu kupujte samo na provjerenim mjestima i temeljito je operite prije jela. (Poznato je nekoliko slučajeva tegoba uzrokovanih prokulicom zalijevanom onečišćenom vodom.)

Prokulicu čuvajte u hladnjaku i uporabite je prije negoli se pokvari.  Kako je niskokalorična i nemasna, odlična je za sendviče i salate

JESTE LI ZNALI?

Samo za zrela nepca

Ako ste se kao dijete mrštili na brokulu, možda je vrijeme da je ponovno kušate. Veliki su izgledi da će vam se okus sada svidjeti. Istraživanja osjeta okusa pokazuju da okusni pupoljci s vremenom gube dio osjetljivosti na gorčinu pa neke “dobre” vrste hrane koje u mladosti niste mogli podnijeti – uključujući prokulicu, špinat, kupus i grejp – u kasnijoj životnoj dobi mogu biti vrlo ukusne.

U istraživanju Washingtonskog sveučilišta na 329 žena u dobi od 21 do 85 godina utvrđeno je da su najstarije ispitanice (od 54 to 85 godina) bile najmanje osjetljive na gorki okus laboratorijskog spoja sličnog fitokemikalijama zbog kojih povrće može biti gorko, a voće oporo. Stoga je vjerojatnije da će starije žene više uživati u zdravstvenim blagodatima različitog voća i povrća.