Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

Osam tajni osobnih trenera!

Osobni trener može vam pomoći da postignete svoje ciljeve, no samo ako razmišljate na pravi način. Imajući ove činjenice na umu, izvući ćete najbolje iz toga iskustva!

Neutemeljena obećanja, pristrano odlučivanje i pohlepa za novcem za velik su broj ljudi (nažalost!) prve poveznice na spomen osobnih trenera. Neke od njih potpuno su očekivane, s obzirom na to da je riječ o industriji koja ima i mnogo novca i autoritet nad ljudima. U 2011. godini fitness industrija vrijedila je 21,4 bilijuna dolara, a do kraja desetljeća očekuje se porast od najmanje 24%.

Izbor osobnog trenera često je emotivna odluka. Mnogi ljudi to čine kada žele unaprijediti kvalitetu života pa nije iznenađujuće da pojedini treneri to iskorištavaju na najbolji mogući način. No, važna industrija poput ove ne bi smjela biti poznata po ovakvoj vrsti nepoštenja.

Odgovarajuće tehnike vježbanja, teorije i konzistentan fizički trening neki su od najjačih oružja u arsenalu protiv boli i bolesti. To nam može pomoći da živimo bolje i uštedimo mnogo novca za različite lijekove.

No, to može zaživjeti samo ako i trener i klijent ovome pristupe ozbiljno i iskreno. Slijedi 8 stvari koje biste trebali znati kako bi što kvalitetnije proveli vaše vrijeme s trenerom.

1. Ova industrija je u „neredu“

Edukacija trenera poprilično je loše regulirana i danas se gotovo bilo tko može prozvati osobnim trenerom. Nemaju točno propisan opseg znanja i nitko zapravo ne zna što bi točno trebali ili ne bi trebali znati.

Treneri se, kao i njihovi klijenti, često dovode u situaciju da isprazne svoj novčanik. Tko ih može kriviti? Uz toliko suvišnih informacija, teško je dobiti jasan uvid u to što ovaj posao podrazumijeva i koje su metode najbolje. Dobri treneri konstantno poboljšavaju svoje metode i uče nove tehnike, a prije izvođenja obavezno ih testiraju. Ne bi se trebali oslanjati na YouTube kako bi dobili nove ideje, nego čitati časopise i udžbenike povezane s tom temom.

Vi kao klijent niste predmet za testiranje, nego osoba koja je platila želju da postigne svoje ciljeve. Postavljajte puno pitanja i održavajte komunikaciju s vašim trenerom. Ako se osjećate kao pokusni kunić, imate potpuno pravo biti sumnjičavi. Nemojte raditi s nekim kome ne vjerujete.

2. Nemaju svi treneri six-pack

Životi pojedinih trenera u potpunosti se okreću oko vježbanja. Jedu bezukusnu piletinu i brokulu, vježbaju dvaput na dan i idu spavati u 21 sat. Žive stilom kakav vjerojatno nećete poželjeti oponašati. No, postoje i treneri koji si dozvole koji komadić kolača više i koje ne frustrira činjenica da su propustili jedan trening. Prva vrsta trenera nije nužno bolja od ove potonje, a ni obrnuto.

Ne sudite trenera po izgledu. Samo zato što netko ima dobro tijelo, ne znači nužno da će vas znati voditi da i vi postignete isto. Ljudi se razlikuju u mnogočemu, od dnevnih obaveza do oblika tijela, a važnu ulogu igra i genetika. Samo zato što trener ne izgleda kao da bi mogao izribati sir na svojim trbušnim mišićima, ne znači da ne bi znao dovesti vas u takvu formu. Trenerov posao je ujediniti kvalitetan program vježbanja i vaš životni stil, imajući pritom na umu vaše granice. Dobri treneri znaju da je za vas najbolji upravo onaj program vježbanja koji slijedite.

3. Trenerov posao nije nanositi bol

“Upala mišića rezultat je obavljanja vježbe na koje vaše tijelo nije naviklo, no bol nije nužna u oblikovanju tijela. Tri osnovna mehanizma za hipertrofiju (jačanje mišića) su mehanički stres, metabolički stres i oštećenja mišića. Sve se može razviti bez prisutnosti boli.

Trener bi trebao uočiti kada se bol pojavi, no ne može u tom trenutku podmetnuti svoje ruke. Bol je znak adaptacije na treninge i znak da mehanizmi rade. Kada trener vidi kako vaše tijelo reagira, može mijenjati obuku u određenom smjeru. No, ako bol ne jenjava, to znači da vašem tijelu nešto ne odgovara i to bi trebalo popraviti.” rekli su nam treneri Altisa, centra za osobne treninge u Zagrebu.

Možete postajati jači i izgledati sve bolje dugo nakon što ste prestali osjećati bol u mišićima, tako da ona nije uvijek nužno znak jačanja mišića.

4. Nije važno kako, nego zašto

George T. Doran 1981. godine kreirao je legendarnu podjelu ciljeva na:
– Specifične (Specific)
– Mjerljive (Measurable)
– Dostižne (Attainable)
– Relevantne (Relevant)
– Vremenske (Timely)

Većina ljudi fokusirana je na prva tri cilja (SMA), no u praksi, oni su ništa bez četvrtog cilja – relevantnog. Primjerice, ako imate cilj izgubiti 10-ak kilograma do ljeta, to bi podrazumijevalo sve ciljeve (SMART = pametno). No, ako ne znate zašto je nešto relevantno, čeka vas težak posao.

Pogledajte duboko u sebe i prestanite biti opterećeni brojevima. Cilj nije izgubiti desetke kilograma ili podizati teške utege – cilj je razlog zbog kojih želite učiti ove stvari. Što jasnije znate koji je vaš cilj dolaska u teretanu, to će vam trener lakše pomoći da ga postignete. Ako nemate svoje „zašto“ na mjestu, vi samo plaćate nekome da vas vodi kroz različite vrste pokreta.

5. Treneri su isfrustrirani kada domaća zadaća nije obavljena

Treneri su ljudi koji težak posao obavljaju s ljubavlju, a najveće zadovoljstvo predstavlja im vaš uspjeh. Upravo zbog toga, za njih je poprilično frustrirajuće kada primijete da izvan teretane niste učinili ništa kako bi se približili svome cilju.
Prosječna osoba trenira jednom ili dvaput tjedno, rijetko kada više od toga. To znači da tjedno imate 164 sata da se pozabavite svojim životnim stilom i vježbanjem. Trener će vam pomoći da vježbate dobro, no na vama je da preuzmete velik dio odgovornosti.

Ako trenirate duže vrijeme, a ne vidite nikakve rezultate, nešto je krivo. Treneri će vam pomoći otkriti gdje je problem, zato je međusobna komunikacija jako važna. Ako niste u mogućnosti napraviti svoju domaću zadaću, onda će program morati biti prilagođen vašem načinu života. To bi značilo da ćete se prema cilju kretati sporije. No, važno je bar kretati se.

6. Trener vas može savjetovati o prehrani

U prehrani, možda čak i više nego na treninzima, ništa nije crno ili bijelo. Neki vitamini koji više nego dobro utječu na pojedine osobe mogu kod drugih izazvati suprotan učinak. Posebnu poznost privlače dodaci prehrani, osobito ako ih prodaju treneri. No, imajte na umu da oni o prehrani znaju otprilike koliko i vi te da neki od njih imaju određenu kvotu koju moraju prodati kako bi zadržali posao.

Ipak, mislim da je u redu pitati trenera za savjet, jer trenerov je posao pomoći vam da postignete svoje ciljeve, a prehrana je zasigurno dio toga. No, važno je dodati da bi treneri trebali davati savjete samo onda kada su potpuno sigurni u ono što govore. Ako im je to područje poprilično nepoznato, trebali bi vas preporučiti nekom stručnijem.

7. Trening ne mora trajati točno sat vremena da bi bio učinkovit

Jednosatni treninzi gotovo su postali pravilo diljem Sjeverne Amerike, no možda ćete biti iznenađeni činjenicom da ga osobni treneri mrze. Neki programi zahtijevaju kraće, ali češće treninge od 30 – 40 minuta, dok drugi podrazumijevaju 1,5 ili više sati. Jedno nije nužno bolje i učinkovitije od drugog.

Ako trener završi s vježbanjem nakon 50 minuta, to ne znači da je htio izaći na ručak ranije, nego da je to vrijeme bilo optimalno za vježbe koje ste izvodili. No, zbog „pravila“ da trening traje sat vremena, treneri često iskoriste preostalo vrijeme kako bi se klijent „rastegnuo“, čak i onda kada to nije povezano s konačnim ciljem. Isto tako, postoje i treninzi koji traju duže od sat vremena i zahtijevaju mnogobrojna ponavljanja pokreta. No, imajte na umu da takva nepisana pravila ne bi trebala diktirati vrijeme treninga. Komunicirajte sa svojim trenerom i budite spremni prilagoditi se optimalnom vremenu.

8. Postoji još mnogo dobrih trenera

Ukoliko se vežete za trenere koji su prisutni u fitness centru koji posjećujete, često možete pogriješiti. Danas se dosta osoba uključuje u posao osobnih trenera koji nisu dovoljno kvalificirani. Zato savjetujemo da se dobro informirate o prije nego odaberete osobnog trenera.. Ovi ljudi žele vam pomoći da u kratkom vremenu oblikujete tijelo kakvo ste uvijek željeli. Kada se odlučite unajmiti ga, nemojte to učiniti zbog sata vježbanja, nego zbog njihovog iskustva i imajte na umu – vaš uspjeh je i njihov!