Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

Kako živjeti bolje nakon posta?

I kako sada dalje u svakodnevnici? Tijekom posta i obnove sakupili ste mnogo iskustva. Iskoristite priliku i prekinite začarani krug pogrešnih životnih i prehrambenih navika.

Konačno, zadnjih ste dana primijetili da je sve u najboljem redu – svejedno hoćete li prestati pušiti ili prekinuti s nekom lošom navikom. Osjećate da imate snage usmjeriti život u drugom pravcu. Iskoristite to.

  • Uzmite komad papira i zapišite što želite promijeniti. To učinite tijekom posta i obnove.
  • Za sljedeće tjedne sastavite plan prehrane i plan tjelesne aktivnosti koji vam odgovara i koju možete u svakodnevici ostvariti.
  • Odreknite se na nikotina, alkohola i drugih štetnih tvari (na primjer kave).
  • Pomozite osnovati skupine za samopomoć. Prenesite svoja iskustva, pomozite i drugima.

 

Iskustva jačaju

Koristite nove spoznaje iz posta – vaše tijelo može neko vrijeme biti i bez hrane, a vi se možete osjećati dobro i biti učinkoviti.

› Izostavite obroke za koje nemate apetit. Uvjerit ćete se da ih ne trebate i da vam baš i ne nedostaju.
› Na pitanje »jesam li sit?« vaše tijelo odgovara tek nakon 10 minuta čekanja. Dajte mu to vrijeme.
› Postite kod vrućice, proljeva, pokvarenog želuca. Tijelo će vam biti zahvalno.
› Planirajte već sada svoj sljedeći tjedan posta – možda zajedno sa svojim prijateljima.

Umjereno jesti

Nastavite s onim što ste naučili kod postupne obnove: jedite prema osjećaju dok god se možete osloniti na signale svog tijela: »Kad budem sit, prestat ću.« Tada vam nisu potrebne tablice s kalorijama i vrijednostima namirnica, već samo vaga.

Većina ljudi ipak ne vjeruje svom tjelesnom osjećaju i osjeća se sigurnije ako slijedi upute.

Svaki tjedan jedan dan za rasterećenje

Nakon posta bit će vam dovoljna hrana od 800 do 1000 kalorija. Bit ćete brzo siti. Siti i zadovoljni, jer i ta naizgled neznatna količina namirnica s malo kalorija bit će dovoljna s obzirom na to da sadrži sve što vašem tijelu treba. Tko ne može dulje izdržati s kvalitetnom hranom s tako malo kalorija, neka se podsjeti na dan rasterećenja uoči posta.

› Priviknite se svakog tjedna redovito jedan dan jesti voće, rižu ili svježu hranu (vidi str. 34), na primjer svakog ponedjeljka ili petka – ili čak oba dana.
› U mnogim priručnicima mogu se naći mnogi recepti za dane rasterećenja, kao što su dani krumpira, mlijeka ili kiselog kupusa. Ključno je samo da dan rasterećenja postane vaša nova navika.

Príjelaz na kvalitetnu prehranu

Najčešće bolesti našeg vremena izazvane su pogrešnom prehranom. Količina hrane koju uzimamo je prevelika, a njezina je kvaliteta izrazito slaba. Iedemo previše, ali, nažalost, manje vrijednu biološku hranu. Namirnice bogate masnoćama I šećerom određuju naš plan prehrane, a za organizam nemaju gotovo nikakvu vrijednost.

Unatoč tome organizam mora I preraditi te namirnice te ih pohranjuje u spremišta koja se stvaraju oko kukova, trbuha i stražnjice. Odavno je jasno da I tablete i injekcije u tome ne mogu pomoći. Za svakoga tko to spozna postoji samo jedno rješenje: izmijeniti prehranu.

Svakodnevno se kvalitetno hraniti

Post prekida uhodane prehrambene navike.
Ono što je prije bilo teško i zamisliti, nakon jednog tjedna posta bit će mnogo lakše promijeniti. Ne morate baš sve odjednom mijenjati idite korak po korak, ali svoje prehrambene navike svakako , promijenite. Od znanstvenika nutricionista, Wernera Kolltha i Herberta Warninga, potječe formula prema kojoj se svatko može orijentirati:
kvalitetno mnogostrano umjereno posno

Dobro razmislite o svojim dosadašnjim prehrambenim navikama i krenite odlučno kako biste se ubuduće svakodnevno kvalitetno hranili. Na sljedećim stranicama nalazi se dvanaest zlatnih pravila koja će vam pomoći da postupno promijenite način prehrane.

Kvalitetna prehrana – 5 jednostavnih pravila

1. Integralni umjesto bijelog kruha

Bijeli kruh i žemlje zamijenite integralnim kruhom. On zasićuje brže i trajnije. Gotovo sve vrste kruha mogu se spravití 0d punog zrna, svježe grubo ili fino mljevenog – od dvopeka do kruha sa sjemenkama, pa i integralne žemlje.

2. Upotreba brašna

Kod pečenja i kuhanja odlučite se za integralno brašno umjesto bijelog – najbolje svježe mljeveno. U ljuski punog zrna ima puno vrijednih tvari, primjerice vitamina i minerala, vrijednih ulja i bjelančevina.

3. Svježa hrana prije jela

Većina biljnih djelotvornih tvari kuhanjem se uništi. U sirovu stanju voće i povrće zadržava vrijedne vitamine, fermente i minerale u prirodnom spoju. A dodatna je prednost što svježa hrana brže odlazi iz želuca.

4. Manje šećera i slatkiša

Marmelade, čokolada, kolači, keksi, limunada, kola i sladoled biološki su bezvrijedni. Ako ih jedete često i neumjereno, debljaju i štete zubima i zdravlju. Jela oskudno sladite medom, sokom od jabuke ili kruške. Dobre su i namočene datulje, smokve i suhe banane. Dijabetičari i osobe s prekomjernom težinom bolje da slade umjetnim sladilom.

5. Manje soli

Trošimo previše soli, a ona veže vodu u tijelu što pridonosi povišenju krvnog tlaka i opterećenju srca i bubrega. Kao začin bolje je svježe ili suho začinsko bilje. Uostalom, kvalitetna hrana već u sebi ima začine i okuse. Uživajte u raznolikosti okusa!

 

Post – vrijeme za razmišljanje

Doživljaj posta može dotaknuti dubinu čovjekova bića jer je to vrijeme u kojem se mnogo jače suočavate sa samim sobom nego u svakodnevici. Post je vrijeme za razmišljanje.

Gotovo svi koji su postili tako opisuju proživljeno. Osim tjelesnih iskustava koja su doživjeli tijekom posta i koja su u prvom redu usmjerena na promjene u jelu i piću, doživjet ćete i mnoga duhovna iskustva. I vi ćete već kod prvog susreta s postom osjetiti da to može biti put ka unutarnjoj slobodi i neovisnosti- u jednakoj mjeri na mentalnoj kao i na tjelesnoj razini.

U dubinu značenja posta i širinu njegova ljekovitog djelovanja može se proniknuti samo u duljem ili ponovljenom postu.

Ako bi vas doživljaj tjedna posta potaknuo na dulji post, smisao ove knjige bio bi ispunjen.

Preventivni post

Svaki bi čovjek barem jednom u životu trebao iskusiti post. Isplati se znati da se može od vremena do vremena živjeti bez jela i da je nakon toga moguće skromnije jesti. Svakoj osobi nakon 30. godine osobno preporučujemo povremeni post.

Zbog našeg modernog načina života, najkasnije nakon 40. godine života, trebalo bi provesti tjelesno »generalno čišćenje«. Osim ustrajno provedenog kondicijskog treninga za održavanje učinkovitosti i zdravlja, tu pripada i tjelesno čišćenje tijekom duljeg posta pod odgovarajućim liječničkim nadzorom.

Preventiva je bolja od liječenja

Odavno je poznato da je jeftinije unaprijed spriječiti bolesti odgovarajućim preventivnim mjerama, nego ih kasnije liječiti vrlo često dugotrajno). Post je idealno rješenje za preventivu raznih zdravstvenih problema!

Preventiva protiv čega?

Tko ponovno želi biti u formi, najbolje će učiniti ako posti. Pa i preventivan post ima smisla, na primjer kod raka (ako je obiteljski predisponiran) ili kod preranog starenja (arterioskleroza). Osim toga, trebala bi postiti svaka osoba s prekomjernom težinom i to ne samo zbog promjene i kontrole tjelesne mase. Tako može naučiti kako će se bolje nositi sa svojim sklonostima i prehrambenim navikama.

Kako što trajnije promijeniti navike jedenja i pijenja nakon posta i time utjecati na svoju tjelesnu težinu, pokazuje sljedeći primjer:
Muškarac od 43 godine, 166 cm visok, na početku posta težio je 91 kg (40 posto previše). Tijekom četiri godine napravljene su četiri terapije postom i težina se smanjila na 70 kg (10 posto previše).
1982. nakon 15 dana posta: smanjena težina za 11 kg
1983. nakon 18 dana posta: smanjena težina za 8,5 kg
1984. nakon 11 dana posta: smanjena težina za 6,8 kg
1985. nakon 11 dana posta: smanjena težina za 6,2 kg

Ukupno to ne znači samo smanjene težine za gotovo 20 kilograma, nego i preventiva protiv pratećih pet rizičnih čimbenika koji mogu izazvati teške bolesti .

Ali, prije svega, muškarac iz primjera osjeća se izuzetno dobro, što se ne može mjeriti nikakvom vagom.

TKO BI TREBAO POSTITI?

Svaka osoba s povećanim rizikom od bolesti uzrokovanih lošom prehranom i opterećenog metabolizma trebala bi redovito postiti tako dugo dok se ne uklone oni rizični čimbenici koji se mogu pratiti laboratorijskim analizama.

Pozitivno djelovanje posta najbolje se očituje kod sljedećih bolesti:

  • visokog krvnog tlaka (hipertonije)
  • previsoke masnoće u krvi (povećane vrijednosti kolesterola i triglicerida)
  • povećanog šećera u krvi (početni dijabetes)
  • previše krvnih zrnaca i preguste krvi (poliglobulija)
  • povećane razine mokraćne kiseline u krvi (početni stadij gíhta).

Nađite vremena

Ako želite smanjiti osobni rizik prema nekim bolestima uz pomoć posta, radite to polako, ali uporno. Konačno, nemoguće je u nekoliko dana ili nekoliko tjedana izgubiti sve što se nagomilalo tijekom života. Planirajte postupno smanjivanje težine u više postova i kura mršavljenja. Ali nemojte izgubiti cilj iz vida kada ne postite; uvijek imajte na umu da se trebate umjereno hraniti kvalitetnom i laganom hranom.

Odreknite se nikotina i alkohola

Zar niste već odavro htjeli prestati pušiti? jeste li primijetili da je post jedno od najdjeiotvornijin pomoćnih sredstava u tome?

Kako se tijekom posta senzibílizira osjet okusa, mijenja se i okus cigarete. Često prija kao slama: bljutava je, pa čak i odvratna. Zašto onda uopće pušite? Tijekom posta niste pušili i znate da svoju odluku možete ostvariti. Vaš trening nepušenja zapravo je već počeo.

Također, u tjednu posta sami ste sebi dokazali da se možete odreći alkohola. Stanka je za vašu jetru bila ljekovita, ali i važna za vaše samopouzdanje. Onome tko je naviknut redovito piti alkohol, stalno prijeti ovisnost. Nakon što tjedan dana niste popili ni kapljicu, dovoljno ste snažni za prestanak s pićem.

Ako iz iskustva tjedna posta prepoznate neku ovisnost, zatražite profesionalnu pomoć.
Post i prijatelji nude nove pristupe za prevladavanje iskušenja.

Skupina za samopomoć

Svejedno radi li se o hrani, piću, pušenju ili životnom iskustvu – pojedincu je uvijek teže slijediti isti cilj nego zajednici. Tko previše jede, a želi prevladati taj nagon, dobro će učiniti ako se sastane s drugima koji imaju isti problem.
Počnüe

Pozovite osobe koje također poste: najprije razmijenite iskustva o postu. Daljnji razgovor će doći sam po sebi kad budete smogli snage govoriti o osobnim problemima. Potaknut ćete i druge da budu otvoreni. Otkrit ćete da nije samo vama teško.