Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

Medicinska dijeta

Medicinska dijeta, bolnička dijeta, dijeta s narančama – mnoštvo je naziva za ovu dijetu, inače jednu od najpoznatijih svjetskih dijetalnih prehrana. U čemu leži njena popularnost? Za početak, djeluje primamljivo kada čujemo da nam omogućuje da nam u samo 5 dana naša vaga pokaže da smo lakši za 2 – 5 kilograma, a u 15 dana za čak 10 – 15 kilograma!

Osim toga, prema stvarateljima ove dijete kao i prema njenim vjernim pratiteljima, ne biste se trebali osjećati slabo i bez energije dok ste na ovoj dijeti, već dapače poletno obzirom da se njome unosi dostatna količina vitamina i minerala (nema bez razloga sve te nazive, zar ne?). Nazive „medicinska ili bolnička dijeta“, ovaj je dijetni plan dobio iz razoga što se koristi kod bolesnika sa srčanim problemima koji trebaju smršaviti prije negoli se podvrgnu operaciji, a pritom moraju zadržati snagu i energiju te stoga uzimati dovoljno vitamina, minerala i ostalih nutrijenata. Naziv „dijeta s narančama“ nije težak za odgonetnuti – kao što ćete vidjeti kasnije u jelovniku, na dnevnom tanjuru učestalo će se naći naranče, kao i sok od prirodno cijeđenih naranči.

Naranče su izuzetno korisno voće, ne samo za vrijeme držanja dijete, već općenito u prehrani. Sadrže dosta vitamina C (kao i ostali agrumi – limun, grejpfrut, mandarine) čime pozitivno utječu na imunološki sustav te živčani sustav i cirkulaciju.

Također su bogate pektinom zbog čega poboljšavaju funkciju crijeva, otklanjaju iz organizma višak kolesterola, usporavaju razgradnju šećera i stvaraju osjećaj sitosti koji nas drži dulje vremena (ukoliko uzmemo u obzir da je riječ o voću). Jedna naranča srednje veličine ima svega 47 kalorija zbog čega je vrlo prihvatljiva voćka u dijetama.

Namirnice biste trebali uzimati točno kako su navedene, dakle tim rasporedom i u prikazanim količinama.

Dijetu, u jednome navratu, možete maksimalno ponavljati tri puta po pet dana nakon čega mora uslijediti pauza, bez obzira koliko ste kilograma izgubili. Pauza isto iznosi 15 dana te nakon njih možete opet prionuti na isti dijetni plan ukoliko to želite te postoji još potreba za dodatnim skidanjem kilograma.

Ne preporuča se osobama koje imaju problema s radom bubrega, kao ni trudnicama i dojiljama. Djeca i tinejdžeri bi se prije držanja dijete svakako trebali posavjetovati s njihovim liječnikom.

Alkohol svakako trebate izbjegavati jer može u potpunosti uništiti učinke dijetalne prehrane.

PREDNOSTI I NEDOSTACI

Za vrijeme držanja ove dijete mogli biste se susresti sa slijedećim problemima: zatvor, proljev ili pak rizik od žučnog kamen ca. Njena prednost leži u činjenici da omogućuje znatan gubitak viška kilograma u kratkome roku, a bez da se osjećamo iscrpljeno i malaksalo.

JE LI OVA DIJETA ZA VAS?

Dijeta je praktična ukoliko u kratkome roku trebate skinuti znatan broj kilograma, a ne pripadate gore navedenim „rizičnim“ skupinama. Savjetujemo da se konzultirate s Vašim liječnikom prije držanja dijete.

DOSTUPNOST

Sve namirnice čiji se unos savjetuje u medicinskoj dijeti mogu se lako kupiti u trgovinama hranom i supermarketima.

JELOVNIK

Doručak je jednak za svih 5 dana.

1. DAN 2. DAN 3. DAN 4. DAN 5. DAN
DORUČAK 1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera),4 krekera, šalica kaveili čaja bez dodatka šećera 1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera),4 krekera, šalica kaveili čaja bez dodatka šećera 1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera),4 krekera, šalica kaveili čaja bez dodatka šećera 1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera),4 krekera, šalica kaveili čaja bez dodatka šećera 1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera),4 krekera, šalica kaveili čaja bez dodatka šećera
RUČAK 1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera),1 kuhano jaje, pola šalice jogurta ili 1 kiselo vrhnje 1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera),1 kuhano jaje, pola šalice jogurta naranča, kuhano jaje, 1/2 šalice jogurta ili 1 kiselo vrhnje,zelena salata ili 2 krastavca, nezaslađeni napici 125 g nemasnog kravljeg sira,1 rajčica ili 1dl soka od rajčice, 4 krekera 200 g kuhane ribe ili piletine, 4 krekera,1 rajčica ili 1 dl soka od rajčice
VEČERA 2 rajčice ili 2dl soka od rajčice,2 kuhana jaja,krastavac ili pola zelene salate 1 pljeskavica od 125g mljevene junetine,1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera) ,1 rajčica, 4 krekera,šalica nezaslađene kave ili čaja 1 pljeskavica od 125g mljevene junetine,1 naranča ili 2dl soka od cijeđene naranče (bez šećera) ,4 krekera, šalica kave ili čaja bez dodatka šećera 1 pljeskavica od 125g mljevene junetine, 4 krekera,2 rajčice ili 2 dl soka od rajčice, 1 jabuka 500 g kuhanog povrća, 1 kuhano jaje,1 rajčica ili 1 dl soka od rajčice

ZDRAVI SAVJETI

Nemojte se zavarati s time da ćete više kilograma izgubiti ako preskočite neki obrok. Bitno je da obroke uzimate kako su navedeni. Manjak unosa samo dovodi do usporavanja metabolizma, a može dovesti i do kasnije gladi te prejedanja krivim namirnicama (odnosno onima koje nisu prilagođene ovoj dijeti).

Svakako je korisno i poželjno da uvrstite tjelesnu aktivnost u svoj život. Izbor je šarolik tako da samo trebate odabrati ono što najviše odgovara Vašim preferencijama i stilu života.

Vezani članci