Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

Najbolji način skidanja kilograma

Nema sumnje da ćete jedete li samo, male porcije tune, sira i zelene salate, brzo smršaviti. No, kao šte ste vjerojatno već čuli, većina osoba koja izabere takav samouskraćujući put, kad-tad povrati izgubljeno – i još malo povrh toga.

U čemu je problem? Zbog takve su ograničenosti neizbježno ćete se osjećati uskraćeni, što će vam se prije ili kasnije vratiti, pa će vam “zabranjena” hrana postati posve neodoljiva.

Još se uvijek želite izgladnjivati? Nastavite čitati.

Louisijansko državno sveučilište u svom je istraživanju utvrdilo da je sužavanje izbora hrane i brojanje svake kalorije zapravo poticalo prejedanje, osobito kad su ispitanici bili sami.

Drugo malo istraživanje na Uni- formed Services sveučilištu u Bethesdi, u Marylandu, SAD, pokazalo je da su žene koje su jele 1800 kalorija dnevno i dopuštale sebi umjereno prepuštanje željama gubile težinu sporije, ali su na kraju u usporedbi sa skupinom koja je bila na strogoj, niskomasnoj  dijeti od 1200 kalorija dnevno izgubile dvostruko više kilograma. Pouka: ne postoji čarolija ili prečac za mršavljenje. S razumnom prehranom uz blago prilagođavanje dijete i načina života veća je vjerojatnost da ćete se spustiti na zdravu težinu – i na njoj ostati.

Mršavite zbog pravih razloga. Umjesto da pokušavate izgubiti na težini isključivo kako biste bolje izgledali, radije se usmjerite na to da iz svakog obroka izvučete najveću hranidbenu vrijednost. Automatski ćete smanjiti ukupni unos kalorija jer ćete jesti više voća, povrća i žitarica.

Još važnije je da ćete osjetiti zadovoljstvo napornog rada prema najvažnijem cilju – boljem zdravlju. I upamtite, riječ je o dugoročnom cilju. Nemojte misliti da se izgubili borbu ako ste popustili pred sladoledom. Niste. Također imajte na umu da se kalorije ne pretvaraju u kilograme tako brzo kao što možda mislite. Da dobijete pola kilograma, morate unijeti oko 3500 kalorija više nego što ih potrošite. Za to je potrebno nekoliko dana pa se današnja večera s prženim račićima neće sutra pretvoriti u višak tkiva na bedru.

Smjernice za niskokaloríčnu kuhinju.

Ne postoji samo jedan način pripreme niskomasne hrane bogate hranjivim tvarima koji bi odgovarao svakom načinu života, svakom ukusu ili svakoj kuhinji. Ipak, jasno je da su neki načini pripreme bolji od drugih.

Za početak, uključite mikrovalnu pećnicu.

Naime, kako preduga izloženost toplini uništava neke hranjive tvari, mnogim vrstama hrane odgovara brza priprema u mikrovalnoj. Prema istraživanju Sveučilišta Cornell, brokula, cvjetača, kupus i šparoga pripremljeni u mikrovalnoj pećnici, a ne na klasičan način, zadržavaju 75 posto više vitamina C.

Kao i mikrovalovi, i kuhanje na pari omekšava celulozni omotač stanica povrća, čineći hranjive tvari dostupnijima tijelu. Time se izbjegava namakanje povrća u vodi koja iz njega izvlači korisne sastojke.

Priprema na pari ili u mikrovalnoj pećnici zadržava izvorni okus hrane pa tijekom pripreme nije potrebno dodavati masnoću. Ipak, kad pripremate hranu bogatu sastojcima topivima u masnoći, primjerice likopena, nemojte zaboraviti uporabiti malo masnoće. Tijelu je ta količina potrebna da apsorbira likopen iz rajčica i drugih namirnica poput mrkve.

ŠTO JE PORCIJA?

Ova tablica izrađena prema smjernicama USDA, jasno pokazuje kako je lako u prehranu dodati zdravu hranu, steći kontrolu nad veličinama porcija i pratiti što jedete – jednostavni koraci koji zajedno poboljšavaju zdravje i olakšavaju mršavljenje. Pet porcija povrća, primjerice, ne znači pet velikih salata dnevno, nego jednu osminu glavice salate i po pola šalice brokule, nasjeckanih rajčica i narezane mrkve koje ćete zaliti s tri četvrtine čaše voćnog soka.

 

VRSTA HRANE         DOBAR IZBOR            VELIČINA PORCIJE     USPOREDBA
UGLJIKOHIDRATI Smeđa riža, griz, heljdina kaša, cjelovite žitne pahuljice, zobena kaša 1/2 šalice Jedna košarica za mafin
VOĆE Jabuke, dinje, grejp, nektarine, naranče, papaja, breskve, rajčice, lubenice 1 srednji komad Loptica za tenis
POVRĆE Šparoge, brokula, kupus, mrkve, cvjetača, poriluk, gljive, luk, tikvice 1/2 šalice Veliki kornet za sladoled
MLIJEČN!PR0lZVODI Fermentirani mliječni proizvodi, uključujući jogurt i kefir; nemasno mlijeko 1 šalica Kineska posuda za čaj (ne šalica)
BJELANČEVINE Kuhano nemasno meso, perad ili riba; tofuKuhani sušeni grah 50-85 grama1-1,5 šalica Računalni mišŠaka
MASNOĆE Bademi, indijski, oraščići, orasiMaslinovo uljeSalatni preljevi 30 grama1 čajna žlica

2 jušne žlice

Loptica za golfNovčić

Dvije vrećice čaja