Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

Što možete poduzeti da poboljšate Vaš imunitet?

Možete li vaš imunosni sustav zaista ojačati tako da se bolje osjećate, da ste bolje opremljeni za borbu protiv infekcija i sprječavanje raka u začetku te da ostanete zdravi do visoke životne dobi?

Prije dvadeset godina većina bi se znanstvenika nasmijala toj zamisli. Tada su imunosni sustav svi smatrali impresivnom, ali neovisnom borbenom silom, neprobojnom na sve utjecaje, osim izloženosti radijaciji ili smrtonosnim bakterijama otpornim na antibiotike.

Zamisao da prividno male promjene u prehrani, načinu provođenja slobodnog vremena ili količini sna svake noći mogu izmijeniti složenu dinamiku imunosnog sustava činila se smiješnom.

Nakon što je u ovom članku ustanovio koliko je naš imunosni sustav složen i točno usklađen, gotovo bi svatko mogao iskazati sličnu sumnjičavost.

Kako  bi naše ponašanje uopće moglo utjecati na nevidljivi svijet antitijela, T-limfocita, B-limfocita i fagocita, da nabrojimo samo neke igrače iz ekipe imunosnog sustava?

Dok su imunolozi istraživači proučavali višeslojno područje vitalne i zagonetne tjelesne zaštitne momčadi, znanstvenici koji pristupaju imunosnom sustavu iz drugog kuta davali su praktične primjedbe o čimbenicima koje mu pomažu ili odmažu u radu.

U sljedećih šest članaka potanko ćemo obrazložiti njihove nalaze koji snažno nameću zaključak da izbjegavanje čimbenika koji smanjuju imunitet tvori samo pola rješenja.

Nije dovoljno samo izbjegavati neprikladnu hranu. Kako biste ojačali svoj imunosni ustav, morate se pravilno hraniti. Slično, zadržavanje čuvstvene ravnoteže može vas zaštititi od slabljenja imuniteta povezanog s potištenošću, ali nova pozitivna iskustva i više veselja u životu mogli bi vašim obrambenim mehanizmima ponuditi dodatno ojačanje.

Može li jačanje imunosnog sustava vratiti biološki sat?

Većina starijih od 70 ima oslabljen imunitet. Neki su, ipak, blagoslovljeni čvrstim imunosnim sustavima i manjim brojem bolesti od mnogo mlađih osoba. Ti sretnici će vjerojatnije nadmašiti prosječnu    očekivanu životnu dob. Njihov dar je dijelom posljedica sreće s genima, ali i izbjegavanja stvari koje kod starijih štete imunitetu – posebice nedostatka hranjivih tvari. Dakle, koji je odgovor na pitanje? “Da”

Novi stav

Uza sve poslove koje nastojimo obaviti u današnjem ubrzanom, 24-satnom društvu, uvođenje proaktivnih koraka za jačanje imunosnog sustava u svakodnevicu može zvučati obeshrabrujuće. No u stvarnosti su novi nalazi o vezi životnog stila i snage imunosnog sustava sasvim ohrabrujući: postalo je jasno da sitnice doista mnogo znače, da je šetnja po susjedstvu korisna, da vrijedi pojesti još jedan zalogaj hranjive voćne salate i odvojiti malo vremena za opuštanje uz one koji vas čine najsretnijima.

Na sreću tijelo ima čudesnu sposobnost obnavljanja. S nekoliko jednostavnih promjena i ustrajanjem na njima možete, kao što je opisano u 8. poglavlju, “Vaš 12-tjedni akcijski plan”, za samo nekoliko mjeseci vašu unutarnju vojsku bijelih krvnih stanica pretvoriti u pravu borbenu postrojbu.

Jedna od mnogih ironija u napretku medicine je sljedeća: što je znanje o unutarnjem funkcioniranju organizma veće, dokazi da pojedinci mogu poboljšati svoje zdravlje jednostavnim, tehnološki nezahtjevnim stvarima poput vježbanja postaju sve uvjerljiviji.

Imunosni sustav, zapanjujuće složen, a opet iznenađujuće osjtljiv na djelovanje okolinskih čimbenika koji su pod našom kontrolom, savršeno oslikava taj paradoks.