Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

Brzo mršavljenje po Montignacu

Ako želite brzo i trajno smršavjeti, počnite s planom brzog mršavljena. Naučit će vas kako ćete birati namirnice koje će ponovno normalizirati vašu gušteraču, osvježiti vaš metabolizam i izazvati smanjivanje masnih zaliha. Ali prije nego počnete, važno je da pročitate prethodne članke kako biste shvatili osnovna načela dijete.

CILJEVI

Plan brzog mršavljenja ima dva cilja. Prvi je olakšanje brzog, zdravog i trajnog mršavljenja. Drugi je normaliziranje načina na koji vaša gušterača proizvodi inzulin i smanjivanje njezine osjetljivosti na glukozu. Tako će se poboljšati vaš metabolizam pa ćete moći održati željenu težinu.

Mršavljenje

Ako ste navikli jesti mnogo šećera ili volite slatkiše, vjerojatno ćete tijekom prvog tjedna dijete izgubiti mnogo kilograma. To je normalna reakcija jer vaše tijelo vjerojatno nije naviklo na zdravu prehranu. Ali, nemojte odmah prekinuti s dijetom jer dva dana nakon što se vratite svojim starim navikama, mogli biste vratiti kilograme koje ste se trudili izgubiti cio tjedan. Nakon tog početnog razdoblja, mršavjet ćete stalno, ali sporije nego tijekom prvog tjedna.

Stabiliziranje gušterače

Ako ste pretili, vaša gušterača vjerojatno pretjerano reagira na loše ugljikohidrate (primjerice, na bijeli kruh) i izlučuje odveć inzulina reagirajući na glukozu u vašoj krvi. U najboljem slučaju patit ćete od niske tolerancije na glukozu, a možda ćete čak patiti od hiperinzulinizma . Obje su tegobe povezane s ovisnošću o ugljikohidratima bogatim šećerom, visokoga GI-a. Količina inzulina koju proizvede vaša gušterača više nije srazmjerna količini glukoze koja se oslobađa u krv nakon uzimanja ugljikohidrata. Ukratko, vaša gušterača izlučuje odveć inzulina, što vodi debljanju. Pridržavanje pravila plana brzog mršavljenja pomoći će vam da normalizirate rad gušterače. Tako će se podići prag tolerancije na glukozu pa će, kad budete jeli kakav ugljikohirat, vaše tijelo reagirati izlučivanjem primjerene količine inzulina. To će vam omogućiti da smršavite i trajno zadržite željenu težinu.

Trajnost

Možda ćete vrlo brzo izgubiti suvišne kilograme pa možete pasti u iskušenje da prekinete plan brzog mršavljenja. Ne popuštajte tom iskušenju! Upamtite, cilj tog plana nije samo brzo mršavljenje nego i normalizacija rada gušterače kako biste održali željenu težinu. Ma kakav bio vaš cilj, morate ostati na planu brzog mršavljenja najmanje mjesec dana (poželjnije je tri mjeseca) kako biste stabilizirali metaboličke i probavne funkcije tijela. Trajan gubitak težine nije moguć ako gušterača ne radi dobro, a za to su katkad potrebna i tri mjeseca. Ako prerano prekinete s dijetom, možda gušteračí nećete dati dovoljno vremena da se vrati u ravnotežu. Prekinete li dijetu prerano, vaš će uspjeh biti kratka vijeka.

Što potom?

Sad kad znate temeljna načela dijete i ciljeve plana brzog mršavljenja, vjerojatno se pitate kako početi. Sljedeći dio članka opisat će pravila plana brzog mršavljenja, koji će vam objasniti kako se služiti tim planom da biste postigli najbolje rezultate. Sretno!

Preporučujemo da pročitate i slijedeće članke:

Zašto se debljamo?

Glikemijski indeks

Montignac o bjelančevinama

Montignac o mastima

Ugljikohidrati i mršavljenje

Kako djeluje Montignac dijeta?

O šećeru i debljanju

O škrobu i debljanju

Kruh i debljanje

Doručak po Montignacu

Ručak po Montignacu

Večera po Montignacu