Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

O šećeru i debljanju

Šećer je div u svijetu loših ugljikohidrata. Trebao bi nositi upozorenje o štetnosti po zdravlje kao cigarete jer može biti opasan kad se uzima u velikim količinama. S obzirom na to koliko se dodaje većini jela, može nam se oprostiti što Vjerujemo da je nužan sastojak naše prehrane. A upravo je suprotno!

ŠEČERNA EPIDEMIJA

Šećer, pod kojim podrazumijevam cukrozu ili saharozu, uključujući prerađene šećere kao što su kristalni, šećer u prahu i šećer od trske, ima GI 70. Jedna je od najštetnijih namirnica koje možete unijeti u tijelo. Desecima tisuća godina čovjek je normalno živio bez šećera. Velika potrošnja šećera razvila se za manje od 200 godina – u razmaku pet- šest naraštaja. Nezamislivo je da bi se ljudsko tijelo dovoljno brzo prilagodilo kako bi se nosilo sa stalno velikom količinom šećera u krvi koja je povezana s tako korjenitom promjenom u prehrani. No stanje se još pogoršalo tijekom posljednjih 50 godina, kad su našoj prehrani dodane druge namirnice visokoga glikemičkog indeksa. Stoga kod mnogih ljudi gušterača nije spremna ni sposobna nositi se s velikim zahtjevima suvremene prehrane s visokim GI-om. Situacija je pridonijela naglom porastu dijela stanovništva koji se mora boriti protiv pretilosti.

A med?

Med se katkad predstavlja kao zdrava i prihvatljiva alternativa šećeru jer je prirodan. Međutim, kao i šećer, med ima vrlo visok GI i izaziva nagao porast količine šećera u krvi; djeluje na vaše tijelo na gotovo isti način kao obični šećer. Drugim riječima, med je samo još jedan oblik šećera koji treba po svaku cijenu izbjegavati.

Skriveni šećer

Postoje dvije vrste šećera: šećer koji vidimo i onaj koji ne vidimo. Šećer za koji znamo onaj je koji dodajemo hrani i napicima. Nad šećerom koji smo sami dodali imamo nadzor, ali on je samo polovica problema. Šećer koji ne vidimo mnogo je zlokobniji jer su ga drugi dodali namirnicama a da mi za to ne znamo. To je skriveni šećer koji prehrambena i farmaceutska industrija obilato koriste kako bi povećale obujam svojih proizvoda i učinile ih tečnijim. To znači da i naizgled oezazlene “namirnice” kao što su sirup ili tablete protiv kašlja često sadrže neki oblik šećera.

Pogledate li etiketu gotovo bilo koje pakirane hrane, zapanjit će vas koliko industrijski pripravljene hrane sadrži šećer. Ti se skriveni šećeri mogu naći pod raznim nazivima – cukroza, dekstroza, malc, kukuruzni sirup, melasa i med. Na žalost, na etiketama neće uvijek pisati točno koliko je šećera dodano jer zakon to ne zahtijeva. Svakako čitajte etikete i ništa ne uzimajte zdravo za gotovo.

Održavanje količine šećera u krvi

Moguće je postaviti pitanje: ako posve izbacimo šećer iz prehrane, kako ćemo održati minimalnu količinu šećera u krvi? To je dobro pitanje, a odgovor je jednostavan. Kako je spomenuto u prvom poglavlju, tijelu je potrebna glukoza, a ne šećer, da bi dobivalo energiju. Voće, cjelovite namirnice, mahunarke i osobito žitarice lako mogu opskrbiti tijelo glukozom koja mu je potrebna u normalnim okolnostima. A ako se dogodi privremeno pomanjkanje ugljikohidrata (primjerice, kad se bavite kakvom intenzivnom fizičkom aktivnošću), tijelo se dobro zna poslužiti drugim energetskim zalihama, primjerice masnim naslagama. Stoga nije potrebno jesti šećer. To u početku može izazvati teškoće ljudima koji vole zaslađivati hranu. U tom slučaju preporučam uporabu umjetnih zaslađivača , kao što su saharin ili aspartam, ali privremeno, dok se ne naviknu na promijenjen okus hrane.

Preporučujemo da pročitate i slijedeće članke:

Zašto se debljamo?

Glikemijski indeks

Montignac o bjelančevinama

Montignac o mastima

Ugljikohidrati i mršavljenje

Kako djeluje Montignac dijeta?

Brzo mršavljenje po Montignacu

O škrobu i debljanju

Kruh i debljanje

Doručak po Montignacu

Ručak po Montignacu

Večera po Montignacu