Prvi specijalizirani forum za mršavljenje

Doručak po Montignacu

Doručak 1

Doručak koji se sastoji od ugljikohidrata i bjelančevina

To je glavna vrsta doručka na dijeti i treba ga jesti većinu dana (barem pet puta tjedno). Sadrži malo ili nimalo masti, nemasnu bjelančevinu i ugljikohidrat niskoga GI-a. jedinstven je po tome što vam dopušta da jedete kruh. štoviše, možete jesti koliko god želite kruha od cjelovitih žitarica tako dugo dok ostali dio doručka ne sadrži masti.

UGLJIKOHIDRATI

Ugljikohidrat niskoga GI-a sastavni je dio ovog doručka. Možete izabrati kruh od cjelovitih žitarica ili raženi jer je njihov GI nizak. Na planu brzog mršavljenja, kruh smijete jesti samo ujutro jer vam je nakon buđenja količina šećera u krvi niska pa zbog kruha nećete proizvesti odveć glukoze. Osim toga možete izabrati kolačiće od zobi bez šećera ili integralne žitne pahuljice bez šećera, kao što su organska zobena kaša, pahuljice od miješanih žitarica ili müsli bez šećera. Izbjegavajte pahuljice od kukuruza ili riže jer imaju visok GI. Jedite koliko želite, ali neka ugljikohidrat bude bogat vlaknima i neka ne sadrži dodanu masnoću ili šećer.

BJELANČEVINE

Bjelančevina koju odaberete mora sadržavati vrlo malo zasićenih masti. Nemastan mekan bijeli sir idealna je bjelančevina za taj doručak. Obrano mlijeko i nemastan prirodni jogurt također su dobre varijante. Ako želite, možete dodati malo voćne marmelade bez šećera jogurtu ili bijelom siru ili je pak možete namazati na prepečenac.

Doručak 2

Doručak koji se sastoji od bjelančevina i masti

Druga vrsta doručka dobra je kad nemate kvalitetnih ugljikohidrata kao što je kruh od cjelovitih žitarica. Sadrži bjelančevine i zasićene masti i isključuje ugljikohidrate čiji je GI viši od 35. To je zato što će ugljikohidrati potaknuti gušteraču da izluči inzulin, zbog kojeg će masnoća iz obroka ostati u tijelu u obliku masnih naslaga. Zbog visoka postotka zasićenih masti, tu vrstu doručka nemojte jesti više od dvaput tjedno.

BJELANČEVINE

Ovaj se doručak treba sastojati od bjelančevina iz izvora kao što su šunka, riba, sir ili jaja pripravljena na bilo koji način. Dobar je primjer omlet s gruyereom poslužen s komadićima pržene slanine. No presudno je da u tom obroku ne bude nimalo ugljikohidrata čiji je GI viši od 35. Tako se neće izlučiti odveć inzulina i tijelo neće spremiti masti koje ste pojeli u masne naslage. Drugim riječima, nikad ne jedite kruh, prepečenac ili žitarice s ovom vrstom doručka, ali možete jesti povrće vrlo niskoga GI-a.

MASTI

Taj doručak možete pripraviti s maslacem ili uljem i dodati mu okus, i primjerice, slaninom. Te namirnice obiluju zasićenim mastima. Treba napomenuti da su mnoge namirnice preporučene za tu vrstu doručka složene pa masti sadrže i bjelančevine, a bjelančevine sadrže i masti. Unatoč tome, možete jesti koliko želite tako dugo dok obrok ne sadrži ugljikohidrate čiji je GI viši od 35. Radi ravnoteže, za ručak i večeru izaberite namirnice koje sadrže ugljikohidrate niskoga GI-a, a siromašne su zasićenim mastima.

Preporučujemo da pročitate i slijedeće članke:

Zašto se debljamo?

Glikemijski indeks

Montignac o bjelančevinama

Montignac o mastima

Ugljikohidrati i mršavljenje

Kako djeluje Montignac dijeta?

Brzo mršavljenje po Montignacu

O šećeru i debljanju

O škrobu i debljanju

Kruh i debljanje

Ručak po Montignacu

Večera po Montignacu